ZEYNEP BABACAN

ÇİFTLİK SECONDARY SCHOOL

PROJEMİZDE KULLANDIĞIMIZ ÖĞRETİM YÖNTEMLERİ

TEACHING METHODS WE USE IN OUR PROJECT

 

Beyin Fırtınası

Bu projede öğrenciler grupla beyin fırtınası yaptılar. Etkinlikler sırasında fikirlerini akıllarına gelir gelmez söylediler. Hiçbir fikir yargılanmadı ya da eleştirilmedi. Böylece öğrenciler Zoom ile etkinlik yaparken fikirlerini çekinmeden açıkça ortaya koydular. Bu sayede yaratıcı ürünler ortaya çıktı.

Brainstorming

In this project, students brainstormed with the group. They said their opinions as soon as they thought of them during the events. No idea was judged or criticized. Thus, students made their ideas clear when doing activities with Zoom. In this way, creative products emerged.

 

İşbirlikçi Sınıflar

Bu projede işbirlikçi gruplar oluşturarak işbirlikçi öğrenmeler gerçekleştirdik. Zoom ile İşbirlikçi grupları bir araya getirdik ve çevrimiçi öğrenmeyi daha ilgi çekici hale getirdik. Bu projede öğrencilerimiz çevrimiçi konferans yapma becerisini kazandılar  ve diğer öğrencilerle çevrimiçi iletişim kurdular.

 

Collaboration Classes

In this project, we have carried out collaborative learnings by forming collaborative groups. With Zoom, we've brought together collaboration groups and made online learning more engaging. In this project, our students gained the ability to conference online and communicated with other students online.

 

Akran Öğrenimi

Öğretmenin rehberliğinde, eğitim almış yetenekli bir öğrencinin aynı sınıf düzeyin de bulunan bir ya da birkaç öğrenciye bir kavramı ya da beceriyi öğrettikleri bir süreçtir. Zoom üzerinden gerçekleştirdiğimiz etkinliklerimizde öğrencilerimiz birbirlerinden pek çok şey öğrenmişlerdir.

Peer Learning

Under the guidance of the teacher, it is a process in which a skilled student with an education taught a concept or skill to one or more students with the same class level. Our students have learned many things from each other in our activities through Zoom.

 

Teknolojik Öğrenme

 Bu proje ile öğrencilerimiz birçok Web 2.0 aracını tanıdılar ve bu araçları kullanmayı öğrendiler. Projede gösterilen Web 2.0 araçlarını kullanma becerisi kazandılar ve teknolojik farkındalıkları gelişti.

Technological Learning

With this project, our students recognized many Web 2.0 tools and learned to use them. They gained the ability to use the Web 2.0 tools shown in the project and their technological awareness improved.

 

Oyun Tabanlı Öğrenme

Bu projede öğrencilerin seviyelerine uygun oyunlar oluşturduk. Bu sayede hem Web 2.0 araçlarını kullanarak oyun yapma becerisi kazandılar hem de eğlendiler.

Game-Based Learning

In this project, we have created games that are suitable for the levels of students. In this way, they both gained the ability to make games using Web 2.0 tools and had fun.

 

Yaparak Öğrenme

Bu projede gerçekleştirdiğimiz tüm etkinliklerde öğrencilerimiz yaparak ve uygulayarak öğrendiler. Böylece öğrenmelerinin kalıcılığını arttırmış olduk.

Learning by Doing

In all the activities we carried out in this project, our students learned by doing and applying. Thus, we increased the permanety of their learning.

 

Bağımsız Araştırma Yöntemi

Bu projede öğrencilerimiz yapılan etkinlikler çerçevesinde verilen konular hakkında bağımsız araştırmalar yapma fırsatı yakaladılar. İlgili alanlarına hitap eden uygulamaları keşfettiler ve o konuya yönelip kendilerini geliştirme fırsatı yakaladılar.

Independent Research Method

In this project, our students had the opportunity to conduct independent research on the topics given within the framework of the activities carried out. They discovered applications that addressed their respective fields and had the opportunity to turn to that topic and improve themselves. 

 

Gösterip Yaptırma Yöntemi

Bu projede önce öğrencilerimize etkinliklerimizi yapacağımız Web 2.0 araçlarının nasıl kullanıcağı Zoom üzerinden çevrimiçi olarak gösterildi. Daha sonra gösterilen Web 2.0 araçlarını öğrencilerin kullanarak ürün üretmesi istendi.

Demonstration and Make Method

In this project, first, our students were shown online via Zoom how to use the Web 2.0 tools that we will do our activities. Students were then asked to produce products using the Web 2.0 tools shown.

 

İstasyon Tekniği

Bütün grubun her aşamada (her istasyonda) çalışarak bir önceki grubun yaptıklarına katkı sağlayarak bir basamak ileri götürmeyi, yarım kalan işi tamamlamayı öğreten bir yöntemdir. Etkinliklerimizin çoğunda bu tekniği kullanarak ortak ürünlerimizi oluşturduk.

Station Technique

It is a method that teaches the whole group to work at every stage (at each station) to take it one step further and complete the unfinished work by contributing to what the previous group did. In most of our activities, we created our common products using this technique.

Yorumlar